Er det farligere for småbarnsfamilier å dra på ferie til Alanya, enn Paris, London, og andre tidligere terrormål?

Bestill din transfer her. http://www.tryggalanya.com/
Bestill din transfer her.
Husk å dele.

Er det farligere for småbarnsfamilier å dra på ferie til Alanya, enn Paris, London, og andre tidligere terrormål?

 

Svaret er innlysende for meg som har bodd delvis i Alanya i 6 år, og bare opplevd fred og fordragelighet. Jeg vil tvert i mot anbefale alle barnefamilier som tidligere reiste til Alanya om å reise tilbake igjen. Mens det i mange av storbyene rundt omkring i Europa har vært gjennomført utallige terrorangrep, så har det ikke vært noen  i Alanya. Alanya er like flott som tidligere, med flotte badestrender, rimelige hoteller og et utsøkt kjøkken. Personlig mener jeg Alanya har ventet alt for lenge allerede, på at turistene nå skal komme tilbake igjen.

 

 

 

Bilde hentet fra TUI.no

Terror er blitt noe vi dessverre må leve med i fremtiden.

Skulle gjerne sett at så ikke var tilfellet, men utviklingen de siste år har vist at terror rammer uskyldige over hele verden. Før var det slik at terror var noe som rammet land utenfor Europa. Siden 2015 har mange store byer i Europa vært rammet av et eller flere angrep. Vi blir like sjokkerte og lei oss etter hver eneste terroraksjon, og umåtelig forbannet på de som gjennomfører dette. Å skade en uskyldig tredjepart for å fremme en eller annen ideologi er ikke greit i det hele tatt.

Utviklingen har likevel vist at lokalbefolkningen reiser seg hver gang og nekter å la seg bli skremme. Vi skal fortsette som før, raskest mulig er omkvedet. Dette er også noe turistene har tatt innover seg, og nekter å la dette påvirke sine reisevaner, men med få unntak.

 

 

 

 

Turistene som før reiste til Alanya har fortsatt uteblitt.

Jeg registrerer at turistene strømmer tilbake til de fleste byer i Europa som har vært rammet av terrorangrep, men for Alanya sin del så har ikke dette skjedd. For egen del har jeg som mange andre registrert at pressen over tid har behandlet Tyrkia  med negativ retorikk, noe som gjør at skandinavere fortsatt er engstelige.  Den samme retorikken er ikke benyttet mot de øvrige terrormål i Europa. Likevel aksepterer jeg selvfølgelig at pressen omtaler ting de ikke liker ved Tyrkia, og som tyrkiske politikere selv er skyld i. Det som bekymrer meg likevel  er at flere hundre tusen skandinavere har blitt fratatt sitt fremste og beste ferimål. Til det har pressens retorikk virket negativt på reiselysten. Imidlertid skal det sies at flere aviser i sommer hadde flere positive artikler om Alanya, noe jeg håper fortsetter. Det er viktig å kunne drive god journalistikk, uten å misbruke pressens makt til å skremme unødig.

https://www.abcnyheter.no/reise/2017/08/19/195324843/alanya-er-fortsatt-et-av-de-beste-stedene-solhungrige-nordmenn

 

 

 

 

 

 

 

Jeg ønsker turistene velkommen tilbake til Alanya igjen snarest mulig.

Alanya  er og har vært et av de fremste feriemål for skandinavere i Tyrkia. Nå håper jeg at tiden for  at det ikke er trygt å reise til Alanya er over. Utallige terrorangrep har vært utført mange storbyer i Europa de siste årene, mens det i Alanya ikke har funnet sted noe som helst som bør skape bekymring. Både tyrkerne i Alanya området som lever av turistene og som nå blør, samt alle de hundre tusener av  skadinavere, bør nå slippe ytterligere straff. I denne sammenheng tenker jeg spesielt på barnefamiliene som har benyttet Alanya som sitt fremste og beste feriemål i mange år. Reis tilbake og ta barna med på sommerferie til Alanya. Samtidig ber jeg om at både Norwegian og SAS øker sine avganger fra skandinavia, og får på plass flere direkteruter fra flere destinasjoner i Skandinavia. Dette fortjener nå både tyrkerne og alle de som reiste til Alanya tidligere.

Hva mener du om dette?

 

 

 

Bilde hentet fra TUI.no

 

5 Comments

  • Linda

    23. oktober 2017 - 13:33

    Jeg og mine 2 yngste var i Alanya for 2 år siden og da var det noe opptøyer nede ved havna en mandag . Var overhode ikke redd og jeg var i Alanya nå i August og skal tilbake til sommeren med 3 av barna mine og barnebarnet. Føler meg mer trygg der nede enn noen andre steder

    • steinar

      23. oktober 2017 - 19:15

      Takk for kommentar Linda. Godt å høre at du kommer nedover igjen.

  • Anonym

    23. oktober 2017 - 17:51

    Helt enig med deg? Flott skrevet også?? Men jeg tror ikke årsaken er bare terror, men også den politiske situasjonen dessverre? Om årsaken hadde bare vært terror, så ville nokk ikke turistene strømmet tilbake til Paris, London og andre tidligere terrormål som de gjør nå.

    • steinar

      23. oktober 2017 - 19:17

      Takk for kommentar. Mulig du har rett, men tror heller det er den noe negative vinklingen fra media over tid som har gitt utslaget til at folk fortsatt er noe nølende.

  • Anonym

    24. oktober 2017 - 11:20

    Jeg synes du, Steinar, skulle snakke med innbyggerne i Alanya om folkemordene de fornekter og om all den elendighet Tyrkia har påført blant andre armenerne og se da om dette konseptet med å reise til tyrkia oppleves som like fantastisk som du beskriver. Jeg mener at Tyrkia bør boikottes inntil de innrømmer og beklager folkemordene på armenere, grekere, assyrere og kaldeere – og slutter å arrestere folk som nevner disee historiske fakta i Tyrkia.

Comments are closed.